Asif jiddan..,sudah berkurun lamanya tidak menulis..,tidak dapt update di atas sebab2 tertentu..,namun..,berkehendakan cerita revolusi islam,yg bru sahaja menjadi kebangkitan mesir menentang hosni mubarak..,pasti menjadi semangat untuk kita bersatu padu sebagai islam,kembalikan kegemilangan islam dahulu yg kian pudar sekarang..,
Di bawah adalah antara video revolusi di mesir..,teruskan membaca,
video
Selama ini Israel mendapat untung dengan ketundukan pemimpin-pemimpin Arab di bawah jari telunjuk mereka. Mereka hidup bahagia dengan perpecahan kesatuan pemimpin-pemimpin negara di sekelilingnya. Namun, tanda-tanda kejatuhan Israel dan kebenaran hadis Nabi SAW mengenainya semakin ketara muncul sedikit demi sedikit.
Jika satu persatu negara di sekelilingnya kembali semula dipimpin oleh pemimpin berjiwa Islam yang tulen, sudah tentu mereka akan terpaksa menghadapi kebangkitan semula kesatuan negara-negara Arab-Islam untuk menentang kekejamannya. Kini Israel mula bimbang dengan kekuasaan-kekuasaan baru Islam yang bakal muncul disekelilingnya, dari Turki, Tunisia, dan kini Mesir, antara negara Arab yang memiliki kekuatan tentera yang digeruni. Ini termasuklah kerajaan Hamas di Palestin serta kerajaan Hizbollah di Lubnan. Jika Syria, Jordan, Algeria dan Arab Saudi bergabung, Israel perlu bersiap sedia untuk dikuburkan.
 
Negara-negara Islam kini amat memerlukan pemimpin yang berijwa Islam tulen yang sanggup berjuang demi agamanya.

Seorang kapten tentera mengoyak gambar Hosni Mubarak.


Orang ramai tidak lupa bersujud ..
Allahu Akbar!!


Kereta perisai tertulis 'Tumbang Mubarak'.
Namun..,

Kemenangan Mesir, Menangnya Kebenaran

Jutaan rakyat mesir bergembira setelah Hosni Mubarak resmi menyatakan mundur dari jabatannyasebagai Presiden Mesir yang diumumkan oleh Wakil Presiden Omar Suleiman, Jumat (11/2/2011).
Mereka tumpah ruah memenuhi Tahrir Square merayakan kemenangan kedaulatan rakyat atas bergulirnya revolusi Mesir. Mereka kini siap memasuki era baru, menciptakan peradaban politik dan HAM yang lebih baik.
 
DR Yusuf Qardhawi bilang bahwa "kebatilan tidak akan pernah menang melawan kebenaran," baca selengkapnya di: sini


"Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap". Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap. (QS. Al-Israa': 81)

Perumpamaan kebatilan vs kebenaran itu seperti buih air lawan logam, sudah pasti bukanlah tandingan,

Allah telah menurunkan air (hujan) dari langit, maka mengalirlah air di lembah-lembah menurut ukurannya, maka arus itu membawa buih yang mengembang. Dan dari apa (logam) yang mereka lebur dalam api untuk membuat perhiasan atau alat-alat, ada (pula) buihnya seperti buih arus itu. Demikianlah Allah membuat perumpamaan (bagi) yang benar dan yang batil. Adapun buih itu, akan hilang sebagai sesuatu yang tak ada harganya; adapun yang memberi manfaat kepada manusia, maka ia tetap di bumi. Demikianlah Allah membuat perumpamaan-perumpamaan. (QS. Ar-Ra'd: 17)

Selamat buat warga Mesir atas tergulingnya kediktatoran.., semoga bisa menjadi langkah awal bangkitnya keindahan Islam 
 
P/S:
Dulu, DR Yusuf Qardhawi diusir dari Mesir ke Qatar..., sekarang, beliau diundang ke untuk memberikan khutbah Jumat di Tahrir Square oleh para reformis ini... agak mirip dengan Rasulullah SAW ketika dulu beliau diusir dari Makkah, lalu kemudian terjadilah fathul Makkah
Bangun Anak Muda

Andainya mereka yang memerintah hari ini tidak bersedia untuk melakukan perubahan untuk islam, maka kita selaku golongan muda harus menyediakan alternatif, Hadis Nabi sudah direkodkan,


قال صلى الله عليه وسلم " أوصيكم بالشباب خيراً. فإنهم أرق أفئدة.. لقد بعثني الله بالحنيفية السمحة.. فحالفني الشباب وخالفني الشيوخ ". رواه البخاري

Rasul Allah saw. bersabda : " Aku berpesan kepadamu supaya berbuat baik kepada golongan pemuda, sesungguhnya hati mereka paling lembut. Sesungguhnya Allah telah mengutusku membawa agama Hanif ini, lalu para pemuda bergabung denganku dan orang2 tua menentangku" [Riwayat Bukhari].

1 Komentar:

abu idris said...

Negara Islam adalah Daulah Khilafah yang dipimpin oleh seorang Khalifah yang telah runtuh pada tahun 1924.

Lihatlah Blog Ar Rayah World News
http://ibnuyassir.blogspot.com/

Untuk mengetahui perkembangan terkini kebangkitan KHILAFAH.

Post a Comment

Komentar

About